حمل و نقل بین المللی ریلی

حمل بار با قطار و واگن امروزه با توجه به توسعه ی زیرساخت های حمل ریلی در کشور سهم بالایی را در واردات کالا، صادرات کالا و ترانزیت بین المللی به خود اختصاص داده است.

ارسال بار با قطار مقرون به صرفه و در عین حال مناسب برای حمل و نقل کالا در مقادیر بالا در مسیر های خشکی می باشد و به دلیل دارا بودن واگن های بزرگ و مطمئن، قادر به حمل کالاهای حجیم به صورت مطمئن، بی خطر از طریق خطوط ریلی وجود دارد.

بسیاری از کشورهای برتر اقتصاد جهان از جمله چین، امریکا، روسیه، آلمان، فرانسه، برزیل، ارژانتین از پیش قراولان توسعه ی حمل و نقل ریلی هستند.

این روش نیز مانند سایر موارد حمل و نقل دارای قوانینی است که این قوانین از طریق دولت، سازمان راهداری و شرکت راه آهن تعیین می شود.

برای توسعه و افزایش درخواست استفاده از حمل بار با قطار برای مشتریان نیازمند ایجاد فضای مناسب و مطلوب جهت حمل بار ریلی لازم است.

حمل و نقل ریلی چگونه انجام می‌شود؟

حمل و نقل از طریق راه‌آهن تحت شرایط خاصی انجام می‌شود. برای جابجایی کالاها از واگن‌های باری مخصوصی استفاده می‌شود که هر کدام وظیفه منحصربفردی دارند. واگن‌های باری از نظر شکل ظاهری دارای انواع مختلفی هستند.

مزایای استفاده از انواع حمل و نقل ریلی

حمل و نقل ریلی دارای مزایای بی‌نظیری نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل زمینی است که در ادامه به مهترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

عوارض کمتر زیست‌محیطی: یکی از مهمترین مزایای حمل و نقل ریلی امکان استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی است. این امر موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود؛ به گونه‌ای که مصرف انرژی در قطارها حدود یک ششم کمتر از کامیون‌های باربری است.

آلودگی کمتر: آلودگی صوتی یکی از بزرگترین معضلات جامعه بوده و تمام خودروهای باربری با ایجاد آلودگی‌های زیاد باعث تخریب محیط‌زیست و شکایت مردم شده‌اند. حمل و نقل ریلی به دلیل اینکه در حومه شهر و حتی در خارج از سطح شهر انجام می‌شود، هیچگونه آلودگی صوتی به همراه ندارد.

کاهش زمان توقف: یکی از مهمترین مزایای انواع حمل و نقل ریلی کاهش زمان توقف است. قطارها قابلیت این را دارند تا مسیرها را به طور یکسره و بدون توقف طی کنند. این امر باعث می‌شود تا کالاها در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسند.

مشاوره:

ارائه مشاوره واردات و بازرگانی بین المللی به تولیدکنندگان، بازرگانان و تاجران جهت واردات کالا با مشاوران شرکت مبنا آسیا فرابر در تماس باشید.