حمل هوایی اکسپرس چیست و چه مزایایی دارد؟

حمل هوایی اکسپرس یکی از مدرن ترین و سریعترین روش های پست کالاها و اسناد و مدارک به داخل کشور و یا به کشورهای دیگر و در سطح بین المللی است. در این روش حمل، اقدامات مربوط به دریافت و تحویل مرسولات بر عهده نماینده شرکت اکسپرس است.

با توجه به گسترش حمل هوایی اکسپرس و مزایایی که دارد در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی در مورد این نوع حمل کالا در اختیار شما قرار دهیم، بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اما چه کالاهایی با این روش ارسال می شوند؟ می توان گفت که منظور از کالاهای ارسال شده با این روش کالاهایی است که از لحاظ وزن، ارزش، تعداد و حجم جزو کالاهای تجاری محسوب نشوند. از آنجا که روش دقیقی برای تشخیص کالای نمونه غیر تجاری از کالای تجاری و تفاوت قائل شدن بین آنها وجود ندارد، تشخیص نهایی کالاهای نمونه را کارشناس ارزیاب گمرک انجام می دهد.

مزایای حمل هوایی اکسپرس چیست؟

در حمل هوایی اکسپرس بسته های پستی در زمانی کوتاه و با امنیت و محافظت ویژه انتقال می یابند. این روش به منظور ارسال مرسولات با ارزش مناسب است چرا که فرستنده می تواند با پرداخت هزینه ای تقاضا کند که کالای ارسالی بیمه شود و تحت شرایط محافظت شده ویژه ای حمل گردد تا آسیبی به آن وارد نشود.

حمل هوایی اکسپرس چیست و چه مزایایی دارد؟

مزیت دیگر این روش ارسال کالا این است که می توان با پرداخت هزینه ای زمان تحویل و رسیدن مرسولات را به حداقل 24 ساعت رساند که نسبت به پست های معمولی خیلی سریعتر صورت می گیرد.

مزیت دیگر این است که این نوع حمل یکی از جدیدترین روش های انتقال کالا می باشد و از به روز ترین روش ها جهت ارسال کالا بهره می گیرد.

از جمله کالاهایی که ارسال آنها از طریق پست معمولی انجام نمی شود و یا در صورت ارسال هیچ تمهیداتی جهت حفاظت از آنها در نظر گرفته نمی شود عبارتند از: اسناد و مدارک ارزشمند و مهم، وسایل الکترونیکی حساس، اشیا گرانبها و غیره.

اما امکان ارسال این کالاها از طریق حمل هوایی اکسپرس وجود دارد چرا که در این روش کالاها به صورت ایمن و تضمین شده ارسال می شوند.

قیمت به صرفه و مناسب حمل هوایی اکسپرس بین المللی از جمله مزایای مهم دیگر این روش است. در واقع گسترش این روش ارسال کالا امکان ارسال بسته های پستی را به کشورهای دیگر به صورت تضمین شده و با سرعت بالا فراهم کرده است.

برخی دیگر از مزایای حمل و نقل حمل هوایی اکسپرس

همانطور که اشاره شد مزیت اصلی و مهم حمل هوایی اکسپرس، سرعت بالای پست کالاها و مرسولات است. اما از جمله مزیت های دیگر این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سرعت بالا و هزینه پایین پست مرسولات
  • امکان کنترل کردن و پیگیری مرسولات از ابتدای حمل تا زمان تحویل آنها به گیرنده
  • ارائه خدمات درب به درب (در صورتی که امکان ترخیص کالا در گمرک کشور مقصد وجود داشته باشد.)
  • امکان بیمه کردن کالاها و مرسولات ارزشمند در صورت تقاضای مشتری
  • امکان بسته بندی مناسب و مطمئن مرسولات
  • دریافت بسته پستی از درب محل ارسال کالا
پست اکسپرس بین المللی

عوامل موثر بر هزینه حمل هوایی اکسپرس بین المللی کدامند؟

همانند تمامی روش های حمل و نقل بین المللی کالا، در روش حمل هوایی اکسپرس نیز عوامل زیادی وجود دارند که بر تعیین هزینه این روش تاثیر می گذارند. این عوامل عبارتند از: مبدا و مقصد ارسال کالا، نوع کالا (فاسد شدنی، حساس، عمومی، خطرناک)، وزن ناخالص کالا، ابعاد بسته بندی، ارزش کالا در مورد خدمات درب به درب.

کالاهای ممنوع در حمل هوایی اکسپرس کدامند؟

حمل هوایی اکسپرس از جمله روش های حمل سریع، به صرفه و ایمن به منظور ارسال مرسولات و اسناد و مدارک می باشد.

در حمل هوایی اکسپرس نیز مانند انواع دیگر حمل و نقل هوایی بایستی هنگام پست مرسولات مقررات خطوط هوایی کشورهای مبدا و مقصد را به طور کامل رعایت کرد.

هر کشوری به منظور حمل هوایی اکسپرس قوانین و دستورالعمل های خاص خود را دارد که مطابق آنها حمل یک سری کالاها با این روش ممنوع شده است.

در ایران کالاهایی که ارسال آنها با این روش غیرقانونی و ممنوع می باشد عبارتند از: ادوات و تجهیزات نظامی، داروهای غیر مجاز و روانگردان، مواد مخدر، مواد منفجره و قابل اشتعال، آهن ربا، حیوانات زنده و ویدیو، مجله و روزنامه های غیر اخلاقی و مغایر با عرف و موازین اسلامی.

انواع خدماتی که حمل هوایی اکسپرس در اختیار میگذارد شامل چه مواردی است؟

حمل هوایی اکسپرس از ویژگی های زیادی برخوردار است و خدمات بسیاری در زمینه ارسال کالاها در سطح داخلی و بین المللی ارائه می دهد که در قسمت زیر به آنها اشاره می شود.

  • امکان پست نامه ها و بسته ها در ابعاد و اندازه های متفاوت
  • ارائه خدمات در زمینه حمل ایمن اسناد و مدارک مهم و با ارزش
  • ارسال مرسولات و کالاهای با ابعاد و اوزان مختلف
  • امکان بیمه کردن مرسولات با ارزش در صورت خواست مشتری
  • دریافت در محل گیرنده و تحویل در مقصد مورد نظر
  • امکان دریافت از فرد و تحویل به فرد
  • انعطاف پذیری و امکان تعویض راه های انتقال در صورت بسته بودن یک راه
  • امکان پیگیری کالا و مرسوله در هر زمان در طول فرایند پست
کالاهای ممنوع در حمل هوایی اکسپرس کدامند؟

خدمات ارائه شده توسط شرکت های پست اکسپرس بین المللی

  • برآورد هزینه حمل هوایی اکسپرس و اعلام آن به فرستنده
  • خرید، بسته بندی و انتقال کالاها
  • انجام مراحل ترخیص تمامی مرسولات و محموله ها
  • ترخیص با بستن قرارداد سالیانه با اشخاص و سازمان ها
  • ترخیص مخصوص برای کالاهای ویژه
  • ترخیص بارهایی که به مجوز خروج از گمرک نیاز دارند
  • پاسخگویی آنلاین و ارائه خدمات مشاوره رایگان
  • در نظر گرفتن تخفیفات دوره ای
  • از میان برداشتن واسطه ها

برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات پست اکسپرس بین المللی در ایران وجود دارند که خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه می دهند. مسلما شرکت هایی که خدمات بهتر و کامل تری در این زمینه ارائه دهند و نسبت به جلب رضایت مشتریان خود تلاش کنند، موفق تر و محبوب تر خواهند بود.

معرفی یکی از شرکت های برتر پست اکسپرس بین المللی

 اما یکی از شرکت های برتر در زمینه حمل هوایی اکسپرس بین المللی شرکت چینی DDPCH است که در شهر شنزن قرار دارد و خدمات ویژه ای را به تاجران و بازرگانان ایرانی در حمل بار از چین به ایران ارائه می نماید. این خدمات عبارتند از: حمل بار کارگو و فریت از چین، حمل بار دریایی از چین، حمل بار اکسپرس از چین و خدمات ویژه ارسال درب به درب به صورت هوایی و دریایی.

خدمات ارائه شده توسط شرکت های پست اکسپرس بین المللی

از جمله مزایای این شرکت فعال در زمینه پست اکسپرس بین المللی این است که به منظور تسهیل روند همکاری ایرانیان با این شرکت امکان پذیرش پرداخت به صورت ریالی و یوان جهت تسویه هزینه های انتقال فراهم شده است.

آنچه از بازخورد مشتریان قبلی و نیز سابقه درخشان شرکت DDPCH مشخص می شود این است که این شرکت یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده سرویس دهی درب به درب هوایی و دریایی به منظور حمل بار از چین به ایران و امارات و کشورهای دیگر است.

این شرکت صفر تا صد فرایند حمل و نقل بار مشتریان از چین شامل جمع آوری در مبدا، انتقال هوایی و یا دریایی، ترخیص در گمرک کشور مقصد و در نهایت تحویل بار به محل گیرنده نهایی را بر عهده می گیرد که یکی از کامل ترین و بهترین خدمات ممکن است و باعث شده مشتریان زیادی فرایند حمل و نقل بار و محموله خود را به این شرکت معتبر بسپارند.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر حمل و نقل و واردات کالا میتوانید با مشاورین ما در شرکت حمل و نقل بین المللی مبنا آسیا فرابر در تماس باشید.

در مورد این بازخورد بگذارید

  • Rating