خدمات ارائه شده توسط شرکت های حمل و نقل شامل چه مواردی است؟

خدمات ارائه شده توسط شرکت های حمل و نقل شامل حمل کالاهای معمولی و همچنین کالاهای با شرایط خاص، انجام امور بارگیری و تخلیه کالا، خدمات انبارداری و انجام تشریفات گمرکی می باشد. در ادامه این مقاله تمامی خدمات شرکت های حمل و نقل را شرح خواهیم داد، بنابراین تا انتهای مطلب ما را همراهی بفرمایید.

در قسمت بالا به چند مورد از خدمات شرکت های حمل و نقل اشاره کردیم، اما به طور جزئی تر خدمات این شرکت ها در زمینه ترانزیت کالا شامل موارد زیر است:

خدمات ارائه شده توسط شرکت های حمل و نقل شامل چه مواردی است؟

خدمات دیگر شرکت های حمل و نقل

از جمله خدمات دیگر این شرکت ها عبارتند از:

  • ترانزیت کالا
  • کریر
  • فورواردر
  • کاپوتاژ
  • استعلام قیمت
  • کنترل و پیگیری محموله ها

نحوه فعالیت شرکت های حمل و نقل در سطح داخلی و خارجی به چه صورت است؟

شرکت های ترابری به منظور انجام فعالیت های خود در داخل کشور و یا در سطح بین المللی بایستی ابتدا اقدام به اخذ نمایندگی های داخلی و بین المللی نمایند و سپس می توانند از طریق برقراری روابط تجاری با شرکت های خارجی فعالیت خود را در زمینه حمل و نقل بین المللی کالا توسعه دهند.

مجامع داخلی و بین المللی متعهد و مسئول در این زمینه عبارتند از:

ASYCUDE WORLD

ICC

IRU

انجمن حمل و نقل بین المللی جاده ای کالا

EORI CODE

شرکت های حمل و نقل

عوامل موفقیت و توسعه شرکت های حمل و نقل

چنانچه شرکت های حمل و نقل بهترین گزینه حمل و نقل ممکن و مناسب ترین ناوگان را که با توجه به تقاضا و نیاز مشتریان باشد و منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه آنها شود را برای مشتریان انتخاب نمایند مسلما موفق بوده و در کسب رضایت مشتریان از رقیبان خود پیشی می گیرند.

قدرت برقراری ارتباط موثر کلید موفقیت در تجارت حمل و نقل است. نمایندگان شرکت های حمل و نقل بایستی دائما برای انجام فرایند کارآمد حمل بار و برآورده ساختن خواسته های بین المللی با نمایندگان دیگر در سراسر جهان در تماس باشند.

از جمله نکات مهم در ترابری، توجه به ایمنی کار، حفظ کیفیت و زمان تحویل است که توجه به آنها و ارتقا این فاکتورها قدرت رقابتی شرکت های حمل و نقل را بالا می برد. شرکت ها بایستی تمام تلاش خود را در بکارگیری کانتینرها و وسایل نقلیه مناسب جهت حفظ کیفیت کالا حین حمل به کار گیرند تا از خسارت به صاحبان کالا جلوگیری نمایند.

عوامل اصلی در موفقیت یک حمل و نقل کالای کارآمد عبارتند از:

کارکنان کاربلد

از جمله موارد مهم در سنجش موفقیت یک تجارت حمل و نقل کالا، تخصص گروه آن است. همانطور که می دانیم در بازار لجستیک، مقررات و الزامات قانونی زیادی وجود دارد که در هر کشوری متفاوت می باشد، بنابراین ضروری است که شرکت های حمل و نقل کالا از کارمندانی بهره بگیرند که در زمینه خدمات مختلفی که ارائه می دهند متخصص باشند، به راحتی این خدمات را ارائه دهند و به مشتریان اطمینان دهند که بهترین خدمات ممکن را با توجه به شرایط و نیازهای خود دریافت می کنند.

عوامل موفقیت و توسعه شرکت های حمل و نقل

امور انعطاف پذیر

توانایی در ارائه راه حل های مشتری محور، تفاوت عمده ای برای شرکت های حمل و نقل در بازار لجستیک ایجاد می کند. مشتریان مختلف نیازهای مختلفی دارند، از جمله هزینه ها و محدودیت های زمانی، مقصد بار و مشخصات بار، بنابراین مهم است که یک شرکت حمل و نقل کالا انعطاف پذیری لازم را داشته باشد تا به صورت جداگانه با هر شرایطی کنار بیاید و بهترین راه حل را برای پاسخگویی به نیازهای مشتری ارائه دهد.

قیمت های رقابتی

اهمیت ارائه قیمت های رقابتی همسو با خدمات با کیفیت از جمله عوامل مهم در بازار لجستیک است که می تواند منجر به موفقیت در رقابت در این فضا شود. شرکت های حمل و نقل بایستی در تلاش باشند تا بهترین قیمت های موجود در بازار را ارائه دهند.

ارتباطات جهانی

برخی از شرکت های حمل و نقل زیرساخت های خاص خود را دارند، مانند کامیون ها، انبارها و تاسیسات بندری. دیگر شرکت ها این خدمات را به خارج از کشور واگذار می کنند. با این حال، بیشتر شرکت های مستقل حمل و نقل برای انجام درخواست های مشتری خود، به تجارت دیگر متکی هستند. بنابراین موفقیت یک شرکت حمل و نقل نیز مبتنی بر ارتباط جهانی آن با سایر شرکت های حمل و نقل در سراسر جهان است. در این رابطه هر چه شرکت ها شرکای قابل اعتماد بیشتری داشته باشند، خدمات بیشتری را نیز می توانند به مشتریان خود ارائه دهند.

صداقت در ارائه خدمات

عاملی که مهمتر از داشتن یک تیم فروش موثر است، صادق بودن در مورد آنچه شرکت حمل و نقل کالا به مشتریان خود ارائه می دهد، است. اگر شرکت ها بتوانند واقعا عملیات حمل را دقیقا به روشی که قبلا توافق شده انجام دهند، مشتری شرکت را به عنوان یک گروه حرفه ای و قابل اعتماد می بیند و این باعث ایجاد وفاداری مشتری نسبت به شرکت شما می شود.

شرکت های برتر حمل و نقل

شرکت های حمل و نقل بایستی بسیار حرفه ای عمل کنند چرا که حمل و نقل مواد مختلف شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که می بایست با دقت در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال یکی از پر ریسک ترین نوع حمل و نقل، ترانزیت محصولات نفتی و سوخت است که غالبا از طریق زمینی، ریلی و دریایی حمل می شوند. حمل این نوع کالاها مطابق با قوانین و ضوابط مربوطه انجام می شود. از جمله این ضوابط بکارگیری وسایل نقلیه مسقف برای حمل آنها می باشد.

اما شرکت های حمل و نقل به منظور حمل کالاهای خطرناک چه اقداماتی باید انجام دهند؟ شرکت های حمل و نقل برای جابجایی کالاهای خطرناکی مانند محصولات سوختی می بایست به سازمان های مربوطه مراجعه کنند تا مسیر تردد را از مبدا تا مقصد تعیین کرده و هماهنگی های لازم را انجام دهند. به این ترتیب درخواست کتبی و اظهارنامه صاحب کالا را ارائه می دهند تا بتوانند مجوزهای مورد نیاز و مسیر عبور کالای خطرناک را دریافت کنند.

حمل بار تحریمی یکی دیگر از خدمات مهم شرکت های حمل و نقل است که با مشکلات زیادی مواجه است. تحریم ها صنایع و کسب و کارهای مختلف را با محدودیت ها و مشکلات بسیاری رو به رو کرده است. یکی از این صنایع، صنعت حمل و نقل جاده ای است که تحریم ها موجب رکود آن شده است. از جمله تاثیرات مستقیم تحریم ها بر صنایع مختلف کاهش تمایل تاجران به حمل بار از ایران می باشد. مورد دیگر عدم تمایل شرکت های بین المللی بیمه به ارائه پوشش بیمه ای و عدم همکاری در زمینه های دیگر است.

نکات مهم مربوط به شرکت های ترابری

کاپوتاژ به چه معناست؟

کاپوتاژ روندی است که طی آن کالای موجود در داخل از یک گمرک مرزی به سایر گمرکات مرزی واقع در قلمرو گمرکی از طریق دریا و یا رودخانه های مرزی منتقل می شود. در مورد کاپوتاژ دو نوع اظهار نامه وجود دارد، اولی که به آن اظهار نامه کاپوتاژ می گویند هنگام خروج کالا از گمرک مرز یا بندر تنظیم می شود و دومی که به اظهارنامه ورود کالای کاپوتاژی موسوم است، هنگام ورود کالا به گمرک مرز یا بندر تنظیم می گردد.

در این مطلب به انواع خدمات ارائه شده شرکت های حمل و نقل پرداختیم و وظایف هر کدام را شرح دادیم تا شما را با این بخش مهم از حمل و نقل آشنا کنیم.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر حمل و نقل و واردات کالا میتوانید با مشاورین ما در شرکت حمل و نقل بین المللی مبنا آسیا فرابر در تماس باشید.

  1. https://www.twignetwork.com
  2. https://www.linkedin.com

در مورد این بازخورد بگذارید

  • Rating