حمل و نقل هوایی

حمل و نقل هوایی یکی از پرکاربرد ترین و جذاب ترین نوع حمل و نقل می باشد. این نوع حمل کالا امروزه یکی از پرطرفدار ترین نوع حمل و نقل به شمار می رود. حمل و نقل هوایی فقط به جابجا کردن مسافران محدود نمی شود و علاوه بر مسافران، بسیاری از کالاها و مواد را می توان در سریع ترین زمان ممکن جا به جا کرد.

انواع حمل و نقل هوایی

در واقع بر اساس سه فاکتور مهم حجم کالا، زمان تحویل و قیمت، نوع حمل و نقل هوایی تعیین میشود. هیچ کدام از این سه فاکتور، نسبت به یکدیگر برتری ندارند اما بسته به نیاز صاحبان کالا و افراد کاربرد دارد و امکان سهولت در جایه جایی کالا و افراد را فراهم میکند.

مفهوم واردات و صادرات در حمل و نقل هوایی

یکی از مفاهیمی که در حمل و نقل هوایی وجود دارد، مفهوم واردات و صادرات هوایی است. این مفهوم تعریفی مشابه واردات و صادرات مرسوم دارد. واردات و صادرات هوایی یعنی جابجایی تمامی کالاهایی است که با مجوز گمرک کشور مورد نظر به خارج از آن کشور و برعکس آن صورت می گیرد، که با استفاده از وسیله حمل و نقل هوایی انجام می شود.

سه دسته از اقلامی که برای پروسه واردات و صادرات هوایی آماده می شوند شامل: کالا های مشروط، کالاهای مجاز و نیز کالا های ممنوع الصدور می باشند.

مشاوره:

ارائه مشاوره  واردات و بازرگانی بین المللی به تولیدکنندگان، بازرگانان و تاجران جهت واردات کالا با مشاوران شرکت مبنا آسیا فرابر در تماس باشید.