حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل به سایر کشور های دنیا، در مبحث صادرات و واردات و همچنین در مورد توسعه ی اقتصاد کشور، یکی از مهم ترین نکات بوده که تحت عنوان حمل و نقل بین المللی از آن یاد می شود. این روش حمل و نقلی دارای انواع مختلفی بوده که در ادامه به تمامی این روش ها پرداخته و به طور خاص حمل و نقل فورواردی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. روش های حمل و نقلی بین المللی به طور کلی به دو روش کریری و فورواردی تقسیم شده که هر دو مورد به طور دقیق معرفی خواهند شد.

حمل و نقل کریری

روش کریری، یکی از روش ها برای حمل و نقل بین المللی می باشد. به طور ساده و خلاصه، حمل و نقل کریری، به روشی گفته شده که در آن تمامی مسائل مربوط به حمل و نقل توسط خود شرکت و بدون هیچگونه واسطه ای انجام می شود. از بین خدماتی که شرکت های کریری ارائه می دهند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحویل کالا از فرستنده
  • عقد قرارداد های مربوطه
  • تنظیم بیمه نامه های معتبر و رسمی
  • ارائه سند های مورد نیاز به گمرک
  • ارسال محموله مورد نظر به مقصد
  • تحویل مرسوله به گیرنده در زمان مقرر

همان طور که گفته شد، در این روش هیچگونه واسطه ای وجود نداشته و تمامی خدمات مربوط به حمل و نقل به شرکت مربوطه وابسته است.

فورواردر حمل و نقل

این روش حمل و نقلی، یکی از بهترین روش ها برای انتقال و حمل مرسوله مورد نظر شما به خارج از کشور می باشد. در این روش، به طور کلی شرکتی که وظیفه حمل و نقل فورواردی را بر عهده دارد، می بایست تمامی هماهنگی های لازم برای حمل   و نقل مرسوله را بر عهده گرفته و آن را از مبدا به مقصد برساند. در این بین شرکت موظف است به طور کامل بر اساس توافق نامه عمل کرده و همچنین، از روش های حمل و نقلی مناسبی برای انتقال محموله استفاده کند.

لازم به ذکر است که تمامی امور مربوط به انبارداری، بسته بندی، بیمه نامه ها و … نیز بر عهده شرکت طرف قرارداد بوده و اکثر کارها توسط آنها انجام خواهد گرفت.

از بین روش های حمل و نقل فورواردی، می توان به حمل ریلی، زمینی، هوایی و دریایی اشاره کرد که در ادامه به طور مفید و مختصر به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

حمل و نقل فورواردی هوایی

یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای انتقال مرسوله به خارج از کشور می باشد. شرکت هایی که اینگونه خدمات را ارائه می دهند، می بایست تمامی کارهای هماهنگی با شرکت های هواپیمایی را انجام داده تا مرسوله مشتری در اولین فرصت به مقصد برسد. زیرا در مورد حمل و نقل هوایی، مهم ترین نکته، زمان و سرعت ارسال بوده که از سایر روش ها بیشتر می باشد. در کنار سرعت بالای این روش، می توان آن را یکی از مطمئن ترین ها و ایمن ترین ها نیز دانست. البته، گاهی اوقات ممکن است پروازهای اینچنینی با تاخیر مواجه شوند که باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید.

اما در نهایت، اگر در حمل و نقل فورواردی، اولویت اول شما سرعت و زمان تحویل مرسوله می باشد، بدون شک این روش برای شما مناسب خواهد بود.

حمل و نقل فورواردر زمینی

برای کشور هایی که دسترسی به راه های زمینی دارند، این روش یکی از بهترین موارد می باشد. از آنجا که هزینه حمل و نقل هوایی بسیار زیاد می باشد، افرادی که مسئله ی زمان ارسال محموله چندان برایشان اهمیت ندارد، می توانند به وسیله حمل و نقل زمینی مرسوله خود را ارسال کنند. این روش، در کنار امنیت مناسب، دارای هزینه بسیار به صرفه ای نسبت به سایر موارد حمل و نقلی دارد. البته این نکته را باید مد نظر داشته باشید که امکان تصادفات جاده ای برای محموله شما وجود داشته، اما از آنجا که بیمه نامه های رسمی و بین المللی در مورد مرسولات شما وجود دارند، نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

حمل و نقل فورواردی زمینی

حمل و نقل فورواردر زمینی، بدین صورت بوده که شرکت مورد نظر، تمامی هماهنگی های لازم برای ارسال مرسولات شما را با شرکت های حمل و نقل انجام داده و شما می توانید با خیالی آسوده، محموله خود را به کشور مقصد ارسال کنید.

حمل و نقل فورواردر ریلی

این روش حمل و نقل هم در بین روش های حمل زمینی قرار داشته و در صورتی که مقصد شما به خدمات راه آهن دسترسی داشته باشد، گزینه بسیار ایده آلی محسوب خواهد شد. این روش حمل و نقل فورواردی، یکی از ایمن ترین ها محسوب شده و امکان بروز حادثه در این نحوه حمل و نقل بسیار کم می باشد.

در کنار آن، قیمت حمل ریلی نیز به نسبت زمان و سرعت آن تقریبا قابل قبول بوده و می توان گفت یکی از به صرفه ترین روش های حمل و نقلی محسوب می شود.

حمل و نقل فورواردر دریایی

شاید این روش را بتوان اصلی ترین و مهم ترین نوع برای صادرات و واردات محصولات مختلف دانست. اگر مرسوله شما شامل کانتینر های عظیم و محموله های حجیم باشد، قطعا این روش به شما پیشنهاد خواهد شد. در غیر این صورت شما نمی توانید محموله خود را از طریق راه های زمینی و یا حتی حمل هوایی ارسال کنید. در کنار این مزیت، باید توجه داشته باشید که در حمل دریایی، مسئله ی زمان اصلا مطرح نبوده و به طور کلی این روش یکی از کند ترین ها برای حمل و نقل محسوب می شود.

در مورد امنیت حمل و نقل فورواردر دریایی نیز می توان گفت در صورتی که آب و هوا مساعد باشد، مشکلی برای محموله شما به وجود نخواهد آمد. همچنین، خوب است بدانید که تمامی هماهنگی های لازم جهت ارسال و گواهینامه های بین المللی بر عهده شرکت مربوطه بوده و از این بابت مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.

حمل و نقل فورواردر ترکیبی

در شرایطی که مقصد نهایی شما به برخی از روش های حمل و نقلی مانند فرودگاه، راه آهن و غیره دسترسی نداشته باشد، شما می توانید مرسوله خود را به روش ترکیبی و با بهترین شرایط به مقصد برسانید. در این روش، نسبت به شرایط شما، ممکن است از دو یا چند روش حمل و نقلی استفاده شده تا محموله شما هر چه سریع تر به گیرنده برسد. برای مثال ممکن است مرسوله شما تا نزدیک ترین بندر نزدیک به مقصد با حمل دریایی ارسال شده و پس از آن از روش های دیگری نظیر حمل زمینی و ریلی استفاده شود.

در آخر، به طور کلی می توان گفت در صورتی که نیاز به حمل و نقل بین المللی دارید، حمل و نقل فورواردی یکی از بهترین روش های برای این کار خواهد بود. اما در صورتی که امور مربوط به حمل و نقل را به یک شرکت معتبر و با سابقه سپرده تا تمامی کارهای مربوط به انتقال محموله به بهترین نحوه انجام شود.

مجموعه ی مبنا  آسیا فرابر، یکی از با سابقه ترین شرکت های این حوزه بوده که می توانید با خیالی آسوده تمامی امور مربوط به حمل و نقل فورواردی را به آنها بسپرید. همچنین، گفتنی است که می توانید در صورت وجود هرگونه پرسش در رابطه با شرایط و روش های ارسال مرسوله، با مشاورین و متخصصین شرکت تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.

در مورد این بازخورد بگذارید

  • Rating