بررسی ترانزیت خارجی

یکی از واژه هایی که آن را زیاد در کنار عبارت صادرات و واردات مشاهده می کنیم، ترانزیت بوده که بحث صادرات و واردات از اهمیت فراوانی برخوردار است. همچنین، ترانزیت خارجی نیز اهمیت فراوانی داشته و استفاده از آن نیازمند دقت به نکات فراوانی می باشد. در ادامه ی مطلب، ابتدا به معرفی و بررسی ترانزیت خارجی پرداخته و پس از آن، قوانین، شرایط و تفاوت های آن را با سایر روش های حمل و نقل بیان می کنیم.

به طور کلی، ترانزیت خارجی، یکی از مهم ترین فرآیند ها و روش های صادرات به کشور های دیگر می باشد. به دلیل این اهمیت زیاد، می بایست برای استفاده از این خدمات، شرکت و مجموعه ی معتبری را انتخاب کرده تا بتوانید با خیالی آسوده کارهای مربوط به انتقال مرسوله را به آنها بسپارید. از این رو، شرکت مبنا فرابر آسیا، یکی از با سابقه ترین و معتبر ترین مجموعه ی ارائه دهنده خدمات حمل و نقل و ترانزیتی بوده که می توانید با خیالی آسوده، صفر تا صد مراحل را با این شرکت انجام دهید. همچنین، برای بررسی های بیشتر و همچنین برای دریافت راهنمایی، می توانید با متخصصین و مشاورین مجموعه تماس حاصل نموده و پرسش خود را مطرح کنید

ترانزیت خارجی به چه معناست؟

ترانزیت خارجی به چه معناست؟

همان طور که از نام ترانزیت خارجی پیدا است، به طور کلی به فرآیند حمل و نقل و انتقال محموله های مختلف به خارج از کشور است. نکته ای که در مورد این نوع خدمات باید به آن دقت داشته باشید. هزینه ترانزیت خارجی بوده که بر اساس حجم، ابعاد و نوع کالای شما متفاوت خواهد بود. خوب است بدانید که ترانزیت خارجی، تنها محدود به حمل و نقل زمینی نمی باشد.

گاهی اوقات افراد مختلف گمان می کنند که ترانزیت خارجی، به معنای حمل زمینی محصولات بوده که این تصور اشتباه می باشد. بنابراین، در ترانزیت خارجی، محموله شما بر اساس فاکتور های مختلف، می تواند به وسیله حمل و نقل زمینی، دریایی و یا حتی هوایی ارسال شود.

نکته دیگری که در قیمت گذاری و هزینه های ترانزیت خارجی تاثیر گذار خواهد بود، کشور مقصد محموله ی شما می باشد. ممکن است برخی قوانین گمرکی در کشور های مختلف، متفاوت بوده و هزینه های جداگانه ای برای آن پرداخت شود. بنابراین، بهتر است پیش از هرگونه اقدام، بر اساس نوع کشور مقصد، نسبت به قوانین آن آگاهی نسبی داشته باشید.

قوانین ترانزیت خارجی

شرایط ترانزیت خارجی

ترانزیت خارجی، دارای شرایط خاصی بوده که در ادامه به معرفی و بررسی چند مورد از آن خواهیم پرداخت :

  • ترانزیت تنها در برخی از گمرک های مشخص شده انجام شده و اینگونه خدمات در تمامی گمرک ها امکان پذیر نبوده و انجام نمی شود.
  • اگر قصد دارید کالایی را به کشور وارد کنید، می بایست حتما تحت ترانزیت خارجی این کار را انجام دهید. در صورتی که کالای مورد نظر شما برای ورود به کشور غیر مجاز تلقی می شود، حتما باید پیش از اقدامات لازم، مجوز ورود محصول را دریافت کنید.
  • توجه داشته باشید وسایل نقلیه ای که مسافران را به خارج از کشور منتقل می کنند، شامل قوانین ترانزیت خارجی نخواهند شد.

قوانین ترانزیت خارجی

  • افرادی که قصد دارند با ماشین و وسیله نقلیه خود از مرز کشور عبور کرده و دارای گذرنامه معتبر نیز می باشند، خودروی آنها می بایست از قوانین ترانزیت خارجی تبعیت کرده و تحت این قوانین باشد. در غیر این صورت در خروج از خاک کشور به مشکل برخواهید خورد.
  • تمامی وسایل نقلیه ای که بار ترانزیتی با خود حمل می کنند، حتما باید اظهار نامه ترانزیتی را هم دریافت کنند.
  • اگر زمانی که مرسوله مورد نظر به مقصد رسیده و مهر و موم و باز شده باشد، گمرک مقصد، کالا را با پروانه ی عبور و اظهار نامه ها مطابقت دهید. در صورت وجود هرگونه مغایرت، محموله به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و بار مورد نظر توقیف خواهد شد.
  • مورد دیگری که باید به آن دقت داشته باشید، این است در صورتی که محموله مد نظر در بازه زمانی تعیین شده با مقصد نرسد، باز هم محموله به عنوان بار قاچاق محسوب شده و تا اطلاع ثانوی محموله توقیف خواهد شد.
  • در ترانزیت خارجی، کل محموله تا زمان رسیدن به مقصد به خوبی پلمپ شده و تا مقصد باز نخواهد شد. در صورت هرگونه آسیب رسیدن به پلمپ، ممکن است مشکلاتی برای محموله ایجاد شود.
مراحل انجام از ترانزیت خارجی

مراحل استفاده از ترانزیت خارجی

به طور کلی، برای انجام از این خدمات، شما می بایست محموله خود را به شرکت های حمل و نقل ارسال نمایید. شرکت بر اساس میزان و نوع محموله شما، مرسوله را به وسیله وسایل حمل و نقل خود منتقل کرده و به مقصد مورد نظر ارسال می کند.

حال شاید برای شما این پرسش به وجود آمده باشد که معافیت مالیاتی ترانزیت خارجی به چه گونه ای خواهد بود؟ در ادامه به بررسی این پرسش پرداخته و نمونه هایی از معافیت مالیاتی در این حوزه را بررسی خواهیم کرد.

  • در آمدی که از حمل و نقل داخلی و کالاهای وارداتی باشد، مشمول معافیت مالیاتی و عوارض نمی شود.
  • درآمدی که از صادرات محصولات مختلف به خارج از کشور حاصل شده باشد نیز مشمول مالیات و عوارض نخواهد شد. البته این مورد در صورتی بوده که شرکتی که مسئولیت حمل  نقل را بر عهده دارد، یک مجموعه ی بین المللی ایرانی باشد.

موارد دیگری نیز مشمول این نوع معافیت خواهند شد که می توانید برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی مجموعه تماس گرفته تا از شرایط دیگر مطلع شوید.

به وسیله ترانزیت خارجی، انواع مختلفی از محصولات و کالاها جا به جا شده و به کشور های مختلف صادر می شوند. از بین محصولاتی که به این وسیله منتقل می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وسایل نقلیه

وسایل نقلیه مختلف به وسیله این روش حمل و نقل منتقل می شوند. برای مثال، انواع ماشین های شرکت های مختلف، به وسیله ترانزیت خارجی قابل ارسال می باشند.

صنایع پتروشیمی

یکی دیگر از محصولاتی که به ترانزیت خارجی وابسته است، محصولات حوزه پتروشیمی می باشند. به طور کلی، صنایع پتروشیمی را می توان یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین صنایع در حوزه صادرات و واردات محصولات مختلف دانست که هرساله سهم عظیمی در ترانزیت خارجی ایفا می کنند.

صنایع غذایی

مورد بعدی که برای حمل و نقل آن از این نوع ترانزیت استفاده می شود، صنایع غذایی بوده که در کنار سرعت بالا، می بایست در برخی مواقع، با تجهیزات ویژه ای منتقل شده تا دچار خرابی نشود.

تجهیزات پزشکی و دارو های مربوطه

آخرین نمونه از موارد قابل حمل با ترانزیت خارجی، انواع مختلف تجهیزات پزشکی بوده که به وسیله این روش قابلیت حمل و نقل دارند. امروزه و با توجه به شرایط موجود در جامعه، شاهد واردات انواع واکسن های مختلف هستیم که با این روش منتقل می شوند.
در نهایت، به طور کلی، مسئله ی ترانزیت خارجی، موضوع بحث برانگیزی بوده که استفاده از آن نیازمند بررسی های فراوانی می باشد. برای این کار، خوب است پس از آشنایی نسبی با شرایط این نحوه حمل و نقل، با قوانین ترانزیت خارجی هم آشنا شده و پس از آن از قوانین گمرک در کشور مقصد هم مطلع شوید.

ترانزیت خارجی

همچنین، می توانید برای اطلاع از شرایط به صورت دقیق تر، به وبسایت مجموعه ی مبنا فرابر آسیا مراجعه کرده و پس از آن، با متخصصین و مشاورین تماس گرفته تا در صورت بروز هرگونه پرسش، شما را راهنمایی کنند.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر حمل و نقل و واردات کالا میتوانید با مشاورین ما در شرکت حمل و نقل بین المللی مبنا آسیا فرابر در تماس باشید.

در مورد این بازخورد بگذارید

  • Rating