شرکت های کشتیرانی ایرانی

  حمل و نقل دریایی

در بین تمامی روش های حمل و نقل، حمل دریایی یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین ها بوده که اکثر بازرگانان برای صادرات و واردات محصولات مختلف از آن استفاده می کنند. به همین خاطر، افراد بسیاری تمایل به همکاری با شرکت های کشتیرانی دارند. برای انتخاب شرکت و مجموعه ی مناسب، در ادامه به بررسی و معرفی شرکت های کشتیرانی ایرانی پرداخته و سعی می کنیم تا حدودی درباره مزایا و معایب استفاده از این روش نیز توضیحاتی ارائه دهیم.

همان گونه که گفته شد، حمل و نقل دریایی جزو روش های پرکاربرد انتقال محصولات مختلف محسوب شده که مزیت های آن سبب افزایش موارد استفاده آن نیز می شود. توجه داشته باشید که پیش از استفاده از هرگونه خدمات مربوط به صادرات و واردات در این زمینه، سعی کنید تا حدودی با شرکت های ارائه دهنده این خدمات و همچنین انواع مختلف شرکت های کشتیرانی آشنا شوید.

معرفی شرکت های کشتیرانی ایرانی

در ادامه به بررسی انواع مختلف کشتی های تجاری و بازرگانی می پردازیم :

کشتی های نفتکش :

همان طور که از نام این نوع کشتی ها مشخص است. صرفا برای جا به جایی و انتقال نفت به کشور های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین، از این نوع کشتی ها در جا به جایی محصولات و کالاهای متفرقه استفاده نمی شود.

کشتی های کانتینر دار :

دسته بعد از کشتی های بازرگانی، کشتی های کانتینر دار بوده که در جا به جایی مرسولات حجیم و با ابعاد بزرگ از آنها استفاده می شود.

کشتی های مسافری :

یکی از رایج ترین انواع کشتی های مختلف در دنیا، کشتی های مسافربری است که هرساله افراد بسیاری را از طریق راه های آبی جا به جا می کنند. در این نوع کشتی ها امکان حمل بار های حجیم و بزرگ نبوده و شما تنها می توانید تا حد مشخصی بار همراه خود داشته باشید. میزان مجاز این بار را می توانید از مجموعه ی مختلف استعلام کنید.

کشتی های مسافری

کشتی های باری فله :

این نوع کشتی های بازرگانی، کشتی های عظیم الجثه ای بوده که به صورت عمده و فله مرسولات مختلف را حمل می کنند. این نوع کشتی ها دارای ظرفیت بالایی بوده که  قابلیت حمل محموله هایی در ابعاد بزرگ را دارند. به همین خاطر، یکی از پرکاربردترین انواع کشتی ها در این زمینه محسوب می شوند.

کشتی های ماهیگیری :

آخرین دسته از کشتی های تجاری، کشتی های ماهیگیری بوده که همان طور که مشخص می باشد، اکثرا در زمینه ماهی و انتقال آن مشغول به کار می باشند. به دلیل اهمیت این صنعت، بازرگانان بسیاری تمایل به استفاده از این نوع کشتی های تجاری برای کسب و کار خود دارند.

در ادامه، چند نمونه از بزرگ ترین شرکت های کشتیرانی ایرانی را معرفی خواهیم کرد :

شرکت های کشتیرانی ایرانی

شرکت حمل و نقل بین المللی نسیم

شرکت نسیم، یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین شرکت های کشتیرانی ایرانی بوده که به اکثر خدمات بین المللی و معتبر جهانی خدمات ارائه می دهد. این شرکت در سال 1359 به صورت رسمی تاسیس شده و می توانید از خدمات متعدد آن بهره مند شوید. در صورتی که قصد حمل و نقل محصولات و مرسولات مختلف را به اکثر بنادر جهان را دارید، این شرکت گزینه مناسبی خواهد بود و می توانید به راحتی مرسولات خود را منتقل کنید.

شرکت های کشتیرانی ایرانی

شرکت نمایندگی کشتیرانی آریو مارین

دومین شرکت کشتیرانی ایرانی، مجموعه ی نمایندگی کشتیرانی آریو مارین بوده که در زمینه های مختلفی نظیر حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی خدمات مختلفی ارائه می دهد. لازم به ذکر است که این مجموعه از سال 1386 تاسیس شده و یکی از مجموعه های نام آشنا در این زمینه می باشد.

شرکت کشتیرانی دلتا

کشتیرانی دلتا، عنوان قدیمی ترین شرکت کشتیرانی ایرانی را یدک می کشد. این شرکت با نزدیک به 80 سال تجربه و سابقه یکی از خوش سابقه ترین مجموعه های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل دریایی است. به واسطه سابقه بسیار طولانی، خدمات بسیار مناسبی را به بازرگانان و تجار ارائه می دهد.

شرکت کشتیرانی بندر آبی

این شرکت کشتیرانی ایرانی، در شهر های تهران، گناوه و بندر عباس شعبه دارد. همچنین، می توانید به وسیله این مجموعه به بندر های بین المللی دنیا دسترسی داشته باشید. انبار داری و بسته بندی در این شرکت به شکلی کاملا اصولی انجام شده و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

شروع فعالیت کشتیرانی در ایران

اولین شرکت کشتیرانی در ایران در سال 1346 به صورت رسمی و با نام آریا کار خود را آغاز کرد. در آن زمان، به دلیل افزایش حجم واردات مختلف به کشور، نیاز به تاسیس یک شرکت کشتیرانی در ایران احساس می شد که با احداث کشتیرانی آریا، تا حدودی مسائل مربوط به حمل و نقل دریایی برطرف شد.

این شرکت از مسیر های خلیج فارس، آسیا و آمریکا محصولات و مرسولات مختلفی را به کشور های مختلف منتقل می کرد.

این مجموعه زمان انقلاب اسلامی با نام آریا به کار خود ادامه می داد. اما پس از انقلاب اسلامی و در 1358، این شرکت نام خود را به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تغییر داد و از آن زمان با این نام به کار خود ادامه داد. گفتنی است که اکثر کشتی های این شرکت در زمان جنگ تحمیلی از بین رفت. اما پس از آن و به مرور زمان، این صنعت در کشور به پیشرفت قابل توجهی رسید و در حال حاضر حدود 611 فروند کشتی در ایران در امور مختلف فعالیت دارند.

مزایا و معایب حمل و نقل آبی و کشتیرانی

استفاده از خدمات کشتیرانی های مختلف، بسیار مقرون به صرفه بوده و نسبت به دیگر روش های حمل و نقل بسیار به صرفه می باشد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید در صورتی که نیاز است که محموله شما در اسرع وقت به مقصد برسد، بهتر است روش های دیگری را برای مرسولات خود انتخاب کنید.

بنابراین، در صورتی که محصولات شما دارای مدت انقضا کمی می باشند، بهتر است روش های سریع تری را برای مرسولات خود انتخاب کنید. از طرفی، شرایط آب و هوایی متفاوت هم سبب تاخیر بیشتر در ارسال مرسولات شده و ممکن است محموله شما دیرتر از تاریخ مقرر شده به مقصد برسند.

در نهایت، همان طور که گفته شد، شرکت های کشتیرانی ایرانی در سال های اخیر، پیشرفت های چشمگیری داشته و به یکی از صنایع پرکاربرد و بزرگ کشور تبدیل شده اند. از طرفی، تعداد بالای این شرکت ها سبب شده تا در انتخاب یک شرکت مناسب دچار شک و تردید شده و نتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

بنابراین، بهتر است پیش از هر کاری، ابتدا با مشورت با یک مجموعه ی ارائه دهنده خدمات حمل و نقل و صادرات و واردات، سعی کنید اطلاعات مناسبی در مورد هر شرکت به دست آورده و دست به انتخاب ایده آل ترین مجموعه بزنید.

یکی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت داشته و می تواند به شما در خدمات حمل و نقل کمک کند، مجموعه ی مبنا فرابر آسیا بوده که به واسطه تجربه خود توانسته با جذب متخصصین خبره در این زمینه، به یکی از قطب های این زمینه تبدیل شود.

در آخر، لازم به ذکر است که شما می توانید برای آگاهی از شرایط استفاده از خدمات، به وبسایت مجموعه مراجعه کرده و یا برای راهنمایی بیشتر، با مشاورین مجموعه تماس گرفته و از راهنمایی های ارائه شده حداکثر استفاده را ببرید.

 

 

در مورد این بازخورد بگذارید

  • Rating